mandag 31. august 2009

Fiffig oppheng


Utfordring:
Hva gjør man når man vil henge noe i vinduskarmen? Noe som man gjerne vil skifte ut etter ei stund? Blir det tegnestift-løsning, eller kroker spikra fast, slik at karmen blir full av små hull? Eller prøver man seg med tape som etter hvert ikke sitter så godt?

Løsning:
Hos oss har vi funnet ei fiffig løsning som unngår akkurat det: Vi har brukt borrelås! De finnes å få kjøpt i stoff/gardin/sy-butikker til noen få kroner. Jeg kjøpte en halvmeter av den typen som har tapelim bakpå, og en halvmeter av den som ikke har det (som er ment for å sys på noe). Først festet vi lengden med limbakside opp i overkarmen i vinduet. Så tredde jeg "pynten" innpå den andre lengden, og festa det opp. Et voila! :) Løsningen er veldig diskret og praktisk!

Kulene som henger der nå kan når som helst flyttes på og byttes ut, uten at vinduskarmen merker noe til det! :) Her kommer sikkert noe anna opp når vi nærmer oss jul. Fiffig, hva? :)

Foto: (C) Åpent hus

4 kommentarer:

  1. Hei! Så fine bokstaver du hadde i vinduskarmen, de var i en veldig fin størrelse! Vet du hvor jeg kan få tak i lignende? Ha en fortsatt fin dag! :) cherryblossomgirl

    SvarSlett
  2. Hei. Takk skal du ha. Mine er kjøpt i USA, på Pottery Barn. De har nettside, hvis du har lyst å kikke. Mye fint. Men jeg tror for eks. Tante Brun i Ålesund har lignende. Du finner frem til den via bloggen Funkisvilla, tror jeg.

    SvarSlett
  3. Hei hvor har du fått tak i kulene i vinduet og de i taket? skikkelig kult

    SvarSlett
  4. hei
    de kule kulene er fra Ikea
    men er kjøpt for 10 år siden
    er ikke sikker på om de har dem lengre.

    jeg har noen for salg, om du er interessert :)

    send mail i så fall!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...