tirsdag 29. september 2009

Ikeafavoritt



Når jeg sier at hjemmet vårt er blanding av moderne og gammelt, dyrt og billig, må jeg kanskje snart vise noe av det billige i sortimentet? :) Jeg har litt dårlig samvittighet for at jeg ennå ikke har vist frem min veldig billige, men likefullt skjønne lampe Åläng fra Ikea.

Denne lampa har vært med oss noen år allerede, og vi er godt fornøyd med den. Den gir oss behagelig stemningslys ved sofakroken i hovedstua, både som bordlampe og stålampe. Og ikke noe problem med at den blir for varm, sånn som en del andre Ikea-lamper.

Formen er enkel og fin, synes jeg. Samtidig som strukturen i den hvite lampeskjermen gjør den litt spennende. Når lampa er tent kommer strukturen enda mer til syne. Denne må jeg anbefale. Den koster den nette sum av ca. 380 kroner.

Noen som har andre billigfavoritter å dele med oss andre?

6 kommentarer:

  1. Hei igjen
    Nå ligger "Åpent hus"-lotteriet i listen over blogglotteriene. :-)
    Du var ikke uteglemt - jeg hadde lagt en klikkbar link fra teksten der jeg nevnte deg. Men nå har jeg endret slik at linken i teksten går til bloggen din som sådan, og selve lotteriet ditt er linket fra listen.
    Hmm. Det ble litt omstendelig. Men ble det begripelig? Ha-ha.

    SvarSlett
  2. Fin lampa! Man ser på bilden att den ger ett mysigt sken. Vi har en lampa med glasskärm och metallfot som kommer från IKEA. Den är jag jättenöjd med. Tyvärr så finns den inte kvar i sortimentet.

    SvarSlett
  3. Ja, jeg tror jeg vet hvilken du mener. Den har jeg også :) Ålang var ikke å finne på nettsidene, men den finns i sortimentet enda. Vil du være med i blogglotteriet mitt, forresten? Fortsatt sjans? :) Du har en kjempefin blogg, forresten. jeg er ofte innom deg. :)

    SvarSlett
  4. Jeg har to slike stålamper med brun skjerm, hadde jo tenkt å ha en på hver side av sofaen--men så omøblerte jeg..så nå bruker jeg den ene..synes som deg at det er en stilren og fin lampe- og jeg liker skjermen. takk for hyggelig kommentar inne hos meg- jeg har ikke noe fancy kamera (selv om jeg har litt lyst på det..) jeg bruker photoscape til redigering og bildemontasjer. Liker navnet på bloggen din- jeg var engang medlem av en ungdomsklubb som het åpent hus...ble nesten litt nostalgisk nå;) Veldig artig kunstinstallasjon du hadde i stua de- jeg har sett på kopper og skåler som må være laget av samme kunstner..
    ha en fin kveld!

    SvarSlett
  5. Ja no er du linka til min side og jeg er følger.
    Klem

    SvarSlett
  6. Ja, enig. Vi har to av disse på soverommet. Gir et veldig hyggelig lys.

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...