søndag 27. desember 2009

Utelykter i mørketida

Så deilig å tenne lys når det mørkner. Det brenner konstant lys i Åpent hus om kveldene nå i mørketida.


Menu - Hurricane

Og utenfor henger grangirlanderen rundt entredøra.

Når vi inviterer til selskap rundt juletider er det hyggelig å tenne fakler utenfor syns jeg.
Nå finnes der mange fine alternativer til de vanlige åpne faklene. Eller fine ting å sette dem oppi.
Jeg har samla noen av de fine utelyktene jeg har funnet.


Menu - av Christian Bjørn: Lighthouse


Menu - Terracotta organic


Georg Jensen


Menu- Wick Cap



Menu - Fireball



Menu - Lighthouse 500




Nostalgi Fyn - krukke med kubbelys - enkelt og fint.



Menu - Mini magma


Tror min favoritt likevel er den man kan lage selv - frossen iskube; kanskje med granbar eller rognebær i. Men sånne varianter krever litt bistand fra gradestokken. Og der er vi ikke på trygg grunn her på milde Vestlandet.



Og så spørs det hva som lar seg bruke på den vindutsatte plassen jeg bor. ..
(ulempene som kommer sammen med god utsikt..) :)

Her er bloggen Den gode feen's versjon. Hun forklarer også hvordan man kan lage den.



Ha en lun romjulskveld.

2 kommentarer:

  1. Islykter er så flotte.
    Men er jo avhengig av kulde og det skal det visst blir nå..
    Nyt kvelden

    Marianne

    SvarSlett
  2. Ja, hjemmelagde islykter er absolutt min favoritt og utrolig stemningsskapende. Tenkte å lage noen nå som det er meldt kaldt vær.
    Ha en fin romjustid:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...