søndag 20. desember 2009

Vente litt til!

Hos oss holder vi på lillafargene - adventsfargen - helt til lille julaften.




Bloggen Miss Cellaneous brukte lyslilla lys i adventsstaken sin i år. Det ser nydelig ut.


Fjerde søndag i advent hos Balkegaard.

Tidlig i advent henter vi imidlertid frem stjerner med lys til vinduene. Lys i mørketida - herlig.



Denne glasskula med lys fungerer også som koselig nattlys ved barnerommet fra advent og langt ut i januar.



Og når jula til slutt gjør sitt inntog for fullt i heimen, trenger jo ikke all julepynt nødvendigvis være rød.



Naturmaterialer som kvister, kongler og mose er alltid fint. Som her: Enkelt og vakkert med naturens egne kongler på døra. (Foto fra Sweet Paul)

I år kommer siste helg i advent i god tid før julaften, og vi har derfor vært fristet til å hente frem litt julepynt allerede.

Og vi har kost oss med pepperkakebaking



Se så fint med julesnø utenfor!! :)

Selv om nisser jo hører med til jula (særlig med barn i huset) har jeg mer sansen for stjerner og engler her hos oss. Er fortsatt på jakt etter ei vakker julekrybbe. Noen som har tips?



Jeg syns også det er kjempefint å blande glasspynt i ulike varianter til vinduene. Skal lage eget innlegg om det. tror jeg.(Foto øverst: Polsk julepynt, Skøna hem.)

Ha en koselig fjerde søndag i advent.

5 kommentarer:

  1. Jeg så en vakker julekrybbe i en butikk her i Bergen. Butikken heter DE SMÅ GLEDER og ligger i en gate som heter Marken. den var virkelig skjønn.Jeg tok bilde og hadde egentlig tenkt å legge bildet ut på bloggen.Vi får se.Nydelig knippe bilder du har lagt ut i dag. Vakkert barn og flott utsikt du har.
    God søndagskveld til deg

    SvarSlett
  2. Kanskje ikke vakker - men i allefall alternativ:

    http://husetpaaplanen.blogspot.com/2009/11/alternativ-julekrybbe.html

    SvarSlett
  3. Takk for gode tips. Jeg bodde i 4 år i Badstustredet ved Marken, forresten! :)

    SvarSlett
  4. Så nydelige bilder! Har fått mer og mer sansen for lilla igjen (etter å ha vært lei en stund)- forskjellige nyanser er ekstra flott! Ha fine førjulsdager:) Og forresten takk for koselige hilsner hos meg! Klem Heidi

    SvarSlett
  5. Så koselig at dere holder på adventstida så lenge som mulig, har holdt på den så lenge jeg kan jeg og, men nå er det blitt nesten helt jul her:) Når jula ikke skal feires så mye hjemme er det koselig å begynne litt før:) Fortsatt god adventstid:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...