tirsdag 19. januar 2010

Noe å ha det i

Noen som savnt det vanlige hintet om hva neste innlegg skulle handle om i går? :) hihi. Bare erta!! Jeg er verdens mest nysgjerrige og til tider også svært utålmodig - så tenkte dette var sånn akkurat passe irriterende. Skal ikke gjenta seg - ikke så ofte i alle fall. Det er sjelden mangel på tema her i Åpent hus, som dere kanskje skjønner. Her ligger som regel innleggene i kø! :) Her er dagens:

Rommet med den største overfloden i de fleste hjem MÅ vel være barnerommet!! Er det til å unngå at de små får / har et utall leker og stæsj på rommet? (hm - det var vel et rimelig retorisk spørsmål)
Hos oss er det ikke bare ting fra lekebutikken som har funnet veien til barnas "hule". Her anvendes "spennende" emballasje - poser, esker, osv, og arvegjenstander, avisutklipp, ting vi har laga sjøl, og gamle klær på nye måter. :) Og ting fraktes fra rom til rom, og kommer til slutt (forhåpentligvis) tilbake til barnerommet.

Det lureste er vel å innse at det er slik det må være. Så lenge ting er i bruk, så har de vel en misjon - de gir ungene glede og stimulerer til å være kreative og "lekende".  Men det kan jo være en idé å ha et visst system. Hvis ikke, finner ikke ungene noe heller - og da blir det ikke kjekt å leke der. Og vet de hvor ting "hører hjemme" er det letter når man setter igang "ryddetid!" :)


Tøffe kofferter fra Land of Nod. En koffert til biler,
en til dyr, en til smykker, en til togskinner, kanskje? :)



Tallerkenhylle med bøker fra bloggen Charm design.
Sånn kunne jeg godt tenke meg til barnas bøker.
Men ingen vegger å henge den på for øyeblikket!


 

Barnerom med mye oppbevaring hos Jordbærpiken blogg


Bloggen Lycheli har fiksa opp en gammel kommode.
Denne passer jo kjempefint på et barnerom.
Og skuffer er bra til å sortere i og stue unna.




Tøft gammel oppbevaringsmøbel hos bloggen Kvirrevitt

Jeg har nevnt denne amerikanske butikkjeden tidligere. De har mye gøy for barn! Stort utvalg og fine løsninger. Jeg oppdaga den på sommerferie i statene i fjor. Her er oppbevaringsmøbler fra Land of Nod.



Metallbøtter

 







Det er jo nesten som man får inspirasjon til å få mer orden i saken! :)
Åpent-hus-barna har hjemmelaga oppbevaringsløsning på rommet sitt.
Skal lage eget innlegg og vise den om litt, hvis noen vil se.

I neste innlegg
blir det kikk inn i fin byleilighet.

9 kommentarer:

  1. Så fin inspirasjon til oppbevaring! Gudene vet at det er et evig tema her i huset!! Nå er neste prosjekt å finne noe fint som skal være ved spisestuen og kjøkkenet som skal oppbevare diverse leker. Må jo både være praktisk og pent... og denne gangen helst ikke sååå barnslig ;) Får se om jeg finner noen ubrukte kasser noe sted! Haha :) Artig å se egen kommode plutselig også!!

    Håper du har en fin kveld - og så blir det spennende å se byleiligheten i morgen ;)

    Klem Lycheli

    SvarSlett
  2. Supert innlegg - jeg driver fortsatt og prøver å knekke oppbevaringskoden i et lite hus. Barnerom og leker er den store hodepinen.... Så jeg vil veldig gjerne se hvordan åpent hus-barna har løst det!

    SvarSlett
  3. Her er den verste perioden med småleker unnagjort. Nå går det på oppbevaring av sko, ps2 spill, og tegneserier. Ikke noe av det er pent rot, (det er igrunnen bare mitt rot som er koselig rot...hehe.de andres rot er: ROT!)
    Mange fine oppbevaringsideer her!

    SvarSlett
  4. Hei! Oppdaget akkurat at jeg hadde fått en hilsen av deg på bloggen min. Så koselig!
    Veldig flott blogg du har, nå har jeg bladd og kost meg litt, og jeg likte spesielt godt de engle-glansbildene som var laget kunst utav. Så tøft! Og den tallerkenhyllen/bokhyllen vil jeg ha...:-)
    Ønsker deg en fin tirsdagskveld.

    SvarSlett
  5. Fantatsisk dette trengte jeg i dag for jeg holder på å rydde og organisere "lekerommet" til største jenta!
    Takk

    Hilsen Tonje

    SvarSlett
  6. Skjønne deg! Tusen takk for utfordringen. Jeg synes utfordringen var helt herlig, så den vil jeg være med på. Vet ikke helt når jeg tar den, men jeg skal gjøre det. Må bare finne kameraet og skyte noen bilder av blå ting her hjemme. Ikke så mye blått her, men jeg vet at det er noe der et sted.

    Jeg har innredet rommene til mine barn med expedit hyller fra Ikea og kurver fra samme sted. Jeg må innrømme at det er jeg som rydder hos dem for de er så sdkfjsdk trege til å rydde, så jeg gidder ikke vente, og gjør det selv. Nå hørtes jeg ut som den mammaen som ikke vil lære ungene til å rydde. Jeg vil egentlig det, men ikke akkurat nå. En fordel med å rydde på rommene deres, er at jeg kan få hevet en haug av søppel mens jeg holder på. Det kan være seg "jalla" leker og papirer som har sneket seg inn ettervert. Jeg har en plan om å henge en etikett på hver kurv med et symbol på hva de inneholder. Et bilde av en legokloss, forteller dem at det er der legoklossene ligger osv.

    Jøsses. Noen ganger klarer jeg ikke stoppe å skrive, og sånn har jeg det nå. Føler det blir mye bla bla bla, men jeg har så mye på hjertet enkelt ganger...... Nå vil jeg logge meg av snart. Er litt sliten i hånden. :))))
    Jeg har skjønt at Greys Anotomy i kveld er en time forsinket pga. en håndballkamp, så det ble mye kommentering i kveld. Ha det bra så lenge, så ser du snart blå innlegget hos meg. Klem Minmill

    SvarSlett
  7. Her var det mange gode tips, veldig bra innlegg!
    Tusen takk for at du la igjen så koselig hilsen inne hos meg, det satte jeg stor pris på, og håper du stikker innom igjen ved en senere anledning : )
    Ha en fortsatt fin kveld

    SvarSlett
  8. Takk for mange gode tips...

    akkurat nå kjennes det ut som kontoret (i andre et. rett over hodet mitt) skal falle rett i hodet på meg. Favoritt rommet mitt er blitt utsatt for kaos... disse tipsen er akkurat hva jeg trenger, fargerike og estetiske innpakninger til NYTTIG (svær nyttig, ellers hadde det jo ikke vært der) ROT.

    Mange takk!

    SvarSlett
  9. Her var det mange lekre oppbevaringsløsninger!
    Har veldig lyst på en slik tallerkenhylle nå neste barnerom skal innredes:) Må kanskje søke litt på finn.no:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...