onsdag 1. september 2010

På ønskelista - bord

På ønskelista mi har det lenge stått et par lekkerheter fra danske Hans J. Wegner. Jeg har skrevet om den karen før. Han er en av mine absolutte designerfavoritter. De rene linjene og den enkle formen - strippet for alt unødvendig - det er slikt Åpent hus liker. Håndtverket og møbelets funksjon får stå frem alene.


Dette er et "kaffebord" som er tidløs og lekker i designet, synes jeg. Det finnes i tre høyder, i tre diameter og i en mengde tresorter og utførelser. Du kan nok få 10 rimelige kaffebord for prisen av en Ch008. Så jeg regner med det er få slike som handles på impuls. Heller ikke at de finnes i annet hvert hjem i landet.



Lurer på hvilken finish som er finest og/eller mest praktisk. Fint blir det nok uansett.
En av Avdelings-damene har ett - hun var så heldig å finne det på konkurssalg. Jeg kan tenkes å være en pittelitte grann misunnelig.



Men det er egentlig en god følelse å like, og å ønske seg. Og sånn vil vel status være på denne saken (i overskuelig fremtid i alle fall).

This is definetely on my wish list: a beautiful coffeetable designet by one of my designer favourites: Hans Wegner. I've presented him earlier. The table has the name CH008. I just love the clean lines, simple curves and perfect proportions. Unfortunately the price prevents me from running to the store and carrying it back home. But to want something can be a good feeling, too, right? And to make a little blogpost about it, feels pretty good, too. :)
Tomorrow I'll be presenting the prices in Open House 1st anniversary lottery.


I morgen
skal jeg presentere lotteripremiene

5 kommentarer:

  1. Lekkert bord, kan godt forstå hvorfor dette står på ønskelisten :)

    ps: du har fått en award inne hos meg.(og kommentaren bak bloggnavnet er ikke alvorlig ment;) )

    SvarSlett
  2. Så fint bildet ble!

    SvarSlett
  3. Hyggelig at du vil være med å feire med blogglotteri! Og tusen takk for at du er en trofast følger:D Det setter jeg stor pris på! Men jeg får vel prøve å følge reglene jeg har satt:P Lykke til;)

    SvarSlett
  4. Det er et lækkert bord - forstår godt, at det står på ønskeseddelen. Billedet i forrige indlæg er bare superlækkert - får helt kuldegysninger af hvor fint det er - helt specielt.

    SvarSlett
  5. Super-lekkert bord! Wegner har laget mye fint :)
    Så hyggelig med besøk fra deg og hyggelig kommentar, du kan
    selvfølgelig låne bildene mine!
    Så hyggelig å finne frem til nye blogger, du har såå mye lekre bilder!
    Ser ut som vi har mye av den samme smaken. Elsker også funkis-stilen, og skandinavisk design :-)

    Gøy med lotteri! Skal slenge meg med der.

    Ha en fin dag!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...