mandag 8. november 2010

Stilige stuer 2

Når det mørkner og gradestokken synker, går vi nordmenn bortimot i hi! :) Og rommet vi nok oppholder oss mest i er stua. Det er derfor gjerne et rom vi bryr oss om hvordan ser ut. Som skal gi ei god atmosfære og fylle alle nødvendige funksjoner i forhold til ro, avslapping og underholdning. Her er et lite knippe stuebilder til glede og inspirasjon.

boligmagasinet

1) vakre PK-stoler sammen med myk hvit sofa i Howard-stil og lekker Bestlite stålampe. Duse fargetoner. gammelt tregulv og moderne glassbord.


2) Flott med stor takhølyde og en full bokvegg. Her bor det bokglade mennesker,


door 16
3) Eames-gyngestolen kommer fint til sin rett i det lyse rommet.
Fint med vegghengt skap og enkelt stilleben.


martin dyrlov
4) Peisområdet er et fint samlende punkt i denne tua. Lyst og rolig, med få møbler i mørke farger.


patrick johansson
5) Lyst og moderne. To buede sofaer rundt et rundt lavt bord gjør sittegruppa til en intim og fin "krok"


6) stue i NY-stil funnet hos Freshome
Kanskje noen ideer her til hvordan dekorere tv-veggen? Se også det fiffige lille flyttbare bordet ved sofaen.

Lerkenfeldt Photography
7) Artig kombinasjon av gammelt og nytt. .



via Desire to inspire.
 8) Denne stua er bare superlekker. kombinasjonen av farger og materialer er veldig fin. De små diskrete innsalgene av grønt er prikken over i'en synes jeg. Teppe fra Hay, kanskje?


remodelista

9) romslig og lekkert. litt over gjennomsnittlig
antall kvadrat for norske stuer, dette?


booli se

10) Lekre cognacfargede Barcelona-stoler sammen med glassbord og myk, lys sofa. Fin peis også, ikke?



Ellers har jeg nytt å fortelle:
jeg forbereder nytt blogglotteri. Følg med, følg med!


I neste innlegg
vakre vaser

9 kommentarer:

  1. Utrolig mange lekre bilder. Og igjen tror jeg deler samme favoritt som deg. Ha en fiiin mandagskveld.

    SvarSlett
  2. Herlige bilder i avslappende farger og det lille sofabordet så praktisk ut. Nå er det skikkelig innetemperaturer, tar en stund før man vender seg til ny årstid. Vi koser oss med fyr på peisen og pledd over beina. Ha en flott uke med stuekos du også.

    SvarSlett
  3. mye fint! likte 4 og 8 best :)

    SvarSlett
  4. Ai ai. Snakk om herlig inspirasjon! Ble litt forelsket i nesten hver eneste stue jeg. Ser ut til at jeg må bli fryktelig rik i en fei slik at jeg kan få meg et hus med en hel masse stuer! Er jo ikke lett å bestemme seg for hvilken stil man skal gå for. Jeg virrer iallefall litt:)

    Tusen takk for superhyggelig kommentar inne hos meg. Jeg får ikke mange kommentarer og setter derfor litt ekstra pris på hver eneste en:) Ble glad for at du hadde giddet å lese noen sider. Små barn, små gleder osv..:)

    Gleder meg tilå inspireres videre av deg!

    Stor klem

    SvarSlett
  5. Hei kjære deg!

    Jeg får så mye inspirasjon fra bildene på bloggen din! Kjempeflotte sider!
    Deg vil jeg følge!

    :)

    Jeg er tidligere Englepels. Min blogg er så ny, og jeg er i oppstartfasen, så jeg kom til det at jeg ville endre navnet på den. Men her får du iallefall linken til meg nå.

    Du skrev så fint på bloggen min i går, og håper du vil følge meg videre.

    Ha en fin dag!
    Vennlig hilsen
    An-Magritt

    SvarSlett
  6. Herlig inspirasjon!
    Likte spesielt godt peisområdet!

    Ha en fiiin dag!

    ...og hurra for blogglotteri, det liker vi ;)

    klem

    SvarSlett
  7. Her var det mye lekkert!
    Jeg hadde tenkt å skrive at min favoritt var nummer tre. Men så bladde jeg meg videre nedover og tenkte kanskje at det var nummer 4. Eller 5... Og så kom jeg til nummer åtte!!
    Hihi:) Er det rart at jeg ikke klarer å gå for en stil hjemme hos oss selv:)

    Må bare beklage at du ikke vant inne hos meg...:(
    Skulle så gjerne sett at random trakk ut ditt nummer! Men synes liksom ikke at jeg kan plukke vinnerne selv, heller:) Blir forhåpentligvis flere lotterier, så det er bare å prøve igjen!
    Ser du også har et lotteri på gang! Spennende:)

    Fin tirsdagskveld til deg!
    Klem:)

    SvarSlett
  8. Mye fint! Elsker veggen dekket med bøker! :)

    SvarSlett
  9. Så flott blogg! Nå slipper man å abonnere på interiørblader lenger :-)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...