fredag 28. januar 2011

Dansk murfunkis

På Østerbro ved København fant et arkitektpar denne perlen av et murhus i funkisstil. Gammelt og slitent var det. Men se hva de har gjort ut av det.

En kassert skyvedør ble bordplate til spisestua. Malt med retroblå på kantene har den fått sjarm og personlighet så det holder. To overdimensjonerte industrielle pendler gir en spennende effekt over bordet. Svarte Arne Jacobsen Mauren stoler.


Skyvedør mellom kjøkken og spisestue gjør at en kan velge åpen eller lukket løsning.

Deilig utsikt over trær og vann fra kjøkkenvinduet.



Enkelt og rolig soverom, med herlig utsikt til hagen.




Nydelig avdempet "retroblå" i trappegangen.


Innebygde skap og sittenisje ved vinduet.


"Vinterhage" med sofa fyllt av Ikeaputer. Gamle Corbusier-stoler.

Utebord og tolixstoler på steinterassen.
Her kan man da godt bo??  :)
Alle foto Stuart McIntyre /Fri.dk

Jeg ønsker alle som svinger innom ei riktig god helg!

I neste innlegg
"sensur" :)

3 kommentarer:

  1. Det er ikke ofte jeg sier det, men her kunne jeg nok godt flyttet inn ja:)
    OMG, jeg har helt crazy nyheter, kan fortelle over mail.
    God helg til deg og dine!
    Klem

    SvarSlett
  2. Fantastisk hus!!
    Takk for kommentar hos meg - jeg vet ikke hva planten heter, men skal prøve å finne det ut :)

    Jeg forbereder meg til utfordringen din - har lagt litt tid i det uten å få bildene som jeg vil :) Men jeg har ikke glemt det..

    God helg!
    K

    SvarSlett
  3. Utolig stilig hus!
    Jeg har også brukt tid på å tenke ut et innlegg til utfordringen din. Skal se om jeg ikke får postet noe på mandag :)
    God helg
    Klem Tonje

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...