onsdag 26. januar 2011

Vinterutsikt


Når jeg ser på hvilke bilder og tema jeg har valgt meg for Åpent hus i det siste, så kan det virke som om jeg helt ubevisst har prøvd å hente frem oppkvikkende og fargefriske ting til inspirasjon. Kanskje ikke så rart, når jeg tenker på hvor vi er om dagen: midtvinters, mørkt store deler av døgnet, et landskap dekt i hvitt og gråtoner og vær som får en til å bøye nakken og småspringe hustrig i "trygghet" innadørs.



Men på fridagen min har jeg også fått nyte litt dagslys, for en gangs skyld. Og jeg har hatt tid til å senke skuldrene litt mer. Da er det lettere å finne skjønnhet i omgivelsene. Ja, det er ingen ny oppdagelse at der er fine og positive ting rundt oss, men litt bedre tid gjør det enklere å se dem. Dagens lille hilsen er bare en liten påminnelse om akkurat det. Og noen bilder fra Åpent hus-hjemmet.









Alle foto (c) i dag fra stuevinduet i Åpent hus. Mer fra utsikta vår her, på en bedre tid av året. :)

Nå er jeg vel tilbake etter noen dager i det høge nord. Godt å sparke av seg jobbklærne og krype inn i "kosedressen" og ha fridag. Takket være tips fra Hvite tulipaner blogg, var jeg innom Kitchn i dag og sikra meg flere glass i Kartio-serien (som jeg skrev om i går) til halv pris i dag. :) De hadde også Kivi-lykter nedsatt, men jeg greide å motstå fristelsen. (Har vel nok, tenker jeg) Men jeg sender tipsene videre.

Fortsatt fin uke til alle!

Beste hilsner fra Åpent hus

Translation:
I am suffering a bit of midwinters blues these days. Little daylight and uninviting weather drains a bit of energy from you in the long run. Looking through my latest posts it seems I might be trying to compensate by adding a splash of colour and inspiration here. Today I was off work, and got the chance to relax a bit. Slowing things down is a good way of being able to rediscover the beauty in little things around you. So that is my reminder to you today. Take time to relax and focus on positive and energy-boosting details around you. The photos today are all from my living room window. (c) Open house/Åpent hus blogg. Our view on greener times of the year: link under the last photo. 

I neste innlegg
tips til sted å besøke i København

3 kommentarer:

  1. Vidunderlige bilder :-)
    Jeg falt særlig for vinduskarmen med radio og kaktus - det øverste i breddeformat - selv om detaljene er mørke: blinkskudd!!!
    Kos deg videre med vinterutsikten...

    SvarSlett
  2. Så flotte bilder! Ble litt misunnelig på den utsikten gitt :D

    SvarSlett
  3. Hehe, bra jeg kunne hjelpe med flere Kartio-glass:)
    Men at de har Kivi-lykter nedsatt, det har ikke jeg fått med meg!
    Takk for tips, må avgårde i morgen og se om jeg får tak i noen jeg da:)
    Klem

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...