tirsdag 31. mai 2011

Nesa nedi godstolen

Har du fulgt Åpent hus ei stund, vet du at jeg er troende til å få sånne fotografi-fører der jeg går i nærstudium av ulike ting med kamera. Det kan være på en skogstur, på en rusletur i nabolaget, eller eller rett og slett når jeg luker i blomsterbedet. I dag fikk jeg et innfall av akkurat noe sånt da jeg satt å koste meg med brunostskiva mi i en av godstolene våre.

Javel, så får det bli dagens innlegg, da! :) hihi! Hverdagsgleder!

Som du kanskje ser, har jeg vært så heldig å få tak i noen fine eksemplar av et av yndlingsmønstrene mine på retro-sida: herlige Berså fra Gustavsberg. Dette fatet med litt kanter på er blitt mitt faste skivefat. Og en av de beste avslapningsstundene jeg har i hverdagen er kaffe og skive-måltidene inntatt i en av våre kjære gamle godstoler. Helst med herr Åpent hus ved min side. :)




Åpent hus-dama på alle fire for å finstudere kulebeina på godstolene! :)
(helt kokko!)


Her ser du mer om Berså.
Alle foto (c) Åpent hus


Går vel an å nyte små fine detaljer i hverdagen, vel?? :)

Translation:
When I have some time to myself, I often end up contemplating over a lot of stuff. And like today, I tend to get all fascinated by some detail in my proximity. Today I had a quiet time to myself, enoying a sandwich sitting in my favourite chair. That resulted in this little photo study of where I was sitting! :) Pretty loony, huh? :) Or I guess it's good to enjoy the little details of everyday life?? :)
Tomorrow: great lamp.


I neste innlegg
flott lampe!

11 kommentarer:

  1. Åh, missunnelig på skåla. Skivene smaker nok ekstra godt der ja.

    SvarSlett
  2. Hihi, morsomme bilder. :) Berså er superfin! Skjønner godt at du liker å bruke den skålen.

    Du kan gjerne låne et bilde av meg. :)

    Ha en fin kveld!

    SvarSlett
  3. Er du helt ro-kokko mener du? ;) fine runde former altså ♥ Det er så artig med litt annerledes vinkling på helt hverdagslige ting. *♥*

    SvarSlett
  4. herlige bilder og herlig innlegg. skålen er NYDELIG!
    klem hilde

    SvarSlett
  5. Ja, det er vel klart at en kan! :)
    Ble helt nostalgisk her jeg sitter og ser på dine grønne godstoler... jeg vokste opp med grønn sofa og stol... :)
    Klem
    Lise

    SvarSlett
  6. love the green...and the plate...wonderful!!!

    SvarSlett
  7. Hihi, er litt koko eg og av og til... Men glad for at du var i dette hjørnet i kveld, fine bilder det var ut av det:)

    SvarSlett
  8. I like the green accents here and that nice retro-touch anyway!

    SvarSlett
  9. takk for hyggelige hilsner, alle! :)
    godt å høre at jeg ikke er "utstøtt" for å være litt kokko av og til! ;)

    SvarSlett
  10. Detaljene er jo det som gjør det personlig og ditt hjem:)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...