fredag 26. august 2011

Friske godstoler

Herr Åpent hus og jeg er stort sett veldig fornøyd og enige i valgene  vi har tatt i innredningen. Men noe Herren utvilsomt savner, er en ordentlig hvilestol - av typen der man kan virkelig lene seg bakover og slå opp beina.

Nå skal det sies at fru Åpent hus aldri har lagt ned veto om å få noe slik i hus. Men både han og jeg synes ikke så mye om utseendet på de fleste av de som er å få. Og siden romløsninga i stue ikke gir plass for en slik doning, har det blitt med det. Og Herr Åpent hus ønsker seg fortsatt en godstol. :)

Dagens innlegg er viet godstoler. Mer eller mindre komfortable. I fargefriske varianter.


1) Bauhaus design PK 87 Grashopper

2) Concorde av Thomas Pedersen


3) Design by leftovers



4) Derin 


4) Diane Bergeron interiors



5) Oppo fra Blå stadion




6) Wingchair fra Carl Hansen



7)Tom Dixon Wingback chair



8)  Uma av Erik Jørgensen

9) Plateau av Engelbrechts


10) Peel fra Varier (tidl Stokke)


Hvis det skulle blitt en av disse, måtte det nok blitt den første, tror jeg. 
Selv om den egentlig ikke passer inn hos oss.
Ellers synes jeg det er vanskelig å se for seg hvordan det blir med et slikt stor møbel i hus.
Her må det absolutt være en fordel å få låne med seg hjem å teste ut, ikke sant?

Jeg blir forresten veldig glad, da, hvis noen har tips å komme med til hvilestoler som er både:
a) komfortable for en utstrakt kropp og nakke, og
b) komfortable for øyet.... ;)

Må forresten få si tusen takk for alle positive og støttende kommentarer etter gårsdagens innlegg. Det varmer. Jeg står og vipper på stupebrettet! ;)

Skal du finne godstolen nå i kveld, kanskje?
Riktig god helg til alle som svinger innom!


I neste innlegg
nytt bruktfunn! :)

6 kommentarer:

  1. God stol må ein ha..
    Men vert ikkje det på meg denne helga..

    God helg!

    SvarSlett
  2. Hei,

    Hva med Eames Lounge Chair plus en Ottoman...
    Står ikke den på listen over mulige alternativer??

    Hilsen
    Mid-Century entusiast... ;-)

    SvarSlett
  3. Eg vil anbefale Stressless Jazz, den største av dei. Bra kombinasjon av godt design og heil fantastisk sittekomfort. Koster skjorta, men i eit godt skinn varer den livet ut.

    SvarSlett
  4. Ja, jeg har inntatt "vippeposisjonen" i min sorte Peel. Jeg slapper av, men mannen min gikk akkurat ut og skal fortsette med "hagearbeidet". Gleder meg til det blir mer ferdig. Vi får ta oss et lite treff der neste gang - bare været holder seg. :)

    Når det gjelder stoler, hva med Corona - http://www.moderneretro.com/2009/04/pa-nskelisten.html ?

    SvarSlett
  5. ville absolutt gått for den øverste:)
    Men enig, det er fryktelig vanskelig å finne en fiiiin god stol som ikke koster skjorta!

    GOd lørdag til deg og dine.
    Klem

    SvarSlett
  6. Hei!
    Wingchair er en utrolig god stol. Både for korte og lange kropper.
    Anbefales!

    Ellers så er jo den förste veldig fin, ja.

    Haqr du sett at det finnes noen som kopierer designmöbler. les her:
    http://www.dn.no/d2/design/article2204144.ece

    og her er butikken: http://www.designersrevolt.com/en/index.php

    God helg!

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...