søndag 12. august 2012

Kikk inn i nyhuset: update kjøkken


Husker dere retrokjøkkenet vårt? 
med fukt i gulvet og sliten innredning, var det på tide med et skikkelig ansiktsløft her. Selv om stilen hadde sin sjarm. I dag serverer jeg et knippe før og under bilder. Etterbilder må nok vente ei stund til :)


Samtidig som alt av innredning likevel måtte ut, fjerna vi ....


....  firkanten i hjørnet som hadde vært vaskerom. 

Her var den


så ble det slik....

Og slik: 

Slik får vi et romsligere kjøkken. Som du kanskje ser har vi forminska vinduet på denne veggen også (nordvegg), sånn at vi får plass til ei god rad med høyskap langs denne veggen. Massevis av lagringsplass - gleder meg! :)

Sørvegg-forvandling: 1 ...


2.... og

3!  ser ganske brutalt ut, ikke sant??
Her blir veggen inn mot spisestue bygd på nytt. 


Over her er det bare stenderverk igjen mellom kjøkken og spisestue. Her blir det vegg altså. Med bred skyvedør mellom. Og vinduet på kjøkkenet skal få selskap av ett til - mer av den deilige utsikta inn på kjøkkenet! :)


 vestvegg 1

2  (sukk..)

og 3. Her ser du mot spisestue og videre mot stua.


kjøkken med  det gamle vaskerommet

kjøkken uten vaskerom :) (samme vinkel som over)

Her er vinduet flytta til sørveggen, der utsikten er finest.


slik blir det :)



Nå sparkles og pusses det her også  Og straks er det maling. 

Den nye kjøkkeninnredninga er vi fryktelig spente på, selvfølgelig! :)
Har aldri hatt nytt kjøkken før, jeg! :)
Det blir en miks av ferdiglaga og snekkerbygd. 



Her er snik-kikk fra besøk hos finsnekkeren.
Fryktelig spent!!


I neste innlegg
straks flott sommerlotteri her!
Følg med!! :)

Og riktig god ukestart til alle som kikker innom. 


12 kommentarer:

  1. Så gøy! Ser vi er i samme modus for øyeblikket,dør bort vindu inn..Her sparkles det på harde livet...Nytt kjøkken kommer på fredag..Før den tid skal vi sparkle en gang til,pusse,male og legge nytt gulv..Phu..

    Gleder meg til å se ferdig resultat når du legger det ut!
    Lykke til videre!

    SvarSlett
  2. Oj så spennende! Gleder meg til å se hvordan det nye kjøkkenet blir :)

    SvarSlett
  3. Du så driftige dere er. Flinke. Flink til å se løsninger ser jeg. Dette blir et drømmehus. jeg har alltid likt kjøkken/spisestue og stue på rekke og rad. Praktisk.
    Klem

    SvarSlett
  4. Å, så spennende!
    Gøy med prosess-bilder.
    Og heldige deg som får helt nytt kjøkken, gleder meg til å se resultatet:-)

    SvarSlett
  5. Jeg er veldig spent på hvordan dette blir, et enormt prosjekt som jeg er sikker på blir fantastisk bra. Kjekt å se bilder underveis.
    C

    SvarSlett
  6. Så kul att följa ert fina hus och byggprojekt. kram Victoria

    SvarSlett
  7. Oj, litt av en jobb. Gleder meg til å se alt ferdig.

    SvarSlett
  8. What a lot of work! Exciting to completely strip and rebuild! Good luck!

    SvarSlett
  9. Jeg får skikkelig vondt i magen av at dere har revet vekk det gamle, vakre kjøkkenet. Huulk!! Gi det til meg!!!! ;)

    SvarSlett
  10. Janne: nå fikk jeg skikkelig vondt i magen - igjen - jeg også!
    Hadde veldig lyst å beholde det, men det var i dårlig stand, og i tillegg var det fukt i gulvet, alle rør måtte skiftes og det samme med tak og alt det elektriske. Vi vridde og vendte på det, men det var ingen vei utenom
    :(
    er fortsatt lei meg for det.
    så bildene av det gamle betyr mye.

    SvarSlett
  11. ÅÅ, det var jo ikke meninga å gi deg vondt i magen og! Visste ikke at det ikke var mulig å beholde det, da har du min fulle sympati. Og deres nye kjøkken blir jo garantert flott :)

    Takk for kommentar på rommet mitt, jeg er kjempefornøyd :)

    Klem!

    SvarSlett
  12. Oppussing er bra men slitsomt. Resultatet etter hard jobbing er som oftest verdt det. Mange spennende muligheter så det blir morsomt å se hvordan det nye kjøkkenet blir! Har nylig flyttet fra en ganske gammel leilighet med stygt 70-talls kjøkken til et litt mer moderne kjøkken under 10 år. For en forskjell! Til det bedre altså. :)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...