fredag 1. februar 2013

Kikk inn i nyehuset: sofakroken / Trenger tips


Ok. her kommer flere før-under og etter-bilder. 
Denne gangen av tv-kroken i stua. 
Det presenteres motvilllig, for den er ikke "ferdig". :)

Men tenkte å invitere alle til å komme med forslag til forbedringer. 
Er du med? :)


Stua anno 1966:


2012:
(uten hagedør og trapp, uten tretak og gamle vinduer.

pluss vårt lille vest-vegg-vindu, alle tv-kabler klar inni veggen, og en fornøyd herr åpent^hus.


takspots delvis oppmontert.



fra spisestua mot stua for noen måneder siden.
nå har vi flytta spada! ;)





men så er det sofaområdet, da. 
det er her jeg gjerne tar imot tips

1) sofa
Vi er på utkikk etter ny sofa. 
Den vi har skal ikke kastes, men brukes i et anna rom. 
Vi trenger en deilig slaraffensofa til familiens tv-stunder
en med både vinkel og divan, gjerne. 
for eks. i muldvarpbrun 
(for å ikke gjøre ALT grått i heimen)

Har du tips?
legg gjerne ved lenke til modeller, 
om du skulle vite om noen.




2) sofabord
sammen med valg av ny sofakrok, 
må vi vurdere hva slags sofabord som trengs og som passer til. 
som du ser, her er vi på nødløsning! :)
jeg kjenner mange fine sofabord, men tar gjerne imot tips og forslag!



3) gulvteppe
i tillegg til ny sofakrok og sofabord, 
skal det gamle teppet snart få pensjonere seg.
det er i nydelig kvalitet i bomull og lin, 
men har gjort sin tjeneste, 
(Det er ikke lengre hverken jevn i fargen eller hvitt  :)

Ønsker et stort og lunt et som kan passe både 
til gulvet i lys eik, til veggene i varm grå (Demrinng) og 
til sofaen og sofabordet (hva det nå blir) 
hm......
det er som et uferdig puslespill, dette :)



selve tv-løsninga har jeg vist og skrevet om før, for de som er interesert. 


Det er litt kjedelig å vise halvgjort opplegg
som vi ikke er fornøyd med, 
men da kan dere i alle fall få være med på forbedringene! :)

Tar gjerne imot forslag her, altså!
Gøy å høre hva andre tenker og syns og tror!
kjør debatt! :)
hihi!


Translation: 
I've been really sloppy with including English translations lately. I am so sorry. 
Today I'm showing the west end of our new living room . 

(sounds like we have a huge living room, huh?)

Kinda awkward to show this, since it's not really finished, and not really something we are very happy with. But hey - we're not perfect. And today, I would really like it if you said your piece.

We are looking to find new furniture here, and would love for you to give advice on what to get. 

We need a new sofa (preferably L-shaped with ottoman)
new table and new rug. 
I'm thinking mole brown couch - to break with all the light and grey.
But I'm not fixed to the idea. :)

Have any suggestions? 

I would love to hear them!



I neste innlegg
svensk retro



7 kommentarer:

  1. Hei jeg hadde uten tvil tatt en tur til Slettvoll - vi hadde de på hjemmebesøk i fjor - og kjøpte sofa, bord, teppe pluss pluss der - kanon god hjelp og utrolige damer!!!!!!

    Anne

    SvarSlett
  2. Ohhh det bliver da godt. Muldvarpebrun til en sofa lyder som en rigtig god ide. Jeg ville beholde det lille ovale bord enten som det er eller male det i måske hvid. Glæder mig til at se resultatet :-)

    SvarSlett
  3. Jeg skrev om Drømmesofaen min i et av de aller første innleggene på den gamle bloggen (det er snart fire år siden...). Jeg blir fremdeles drømmende i blikket når den dukker opp i reklamen, for den ser ut som den ultimate "krype oppi og se på TV"-sofaen for meg. Det er Furninova Paso Doble (nå med 10 000 i avslag hos Bohus...).

    Bord - da kommer det veldig an på størrelsen. Bowl er artig synes jeg, og du kan velge mellom flere tresorter på platen.

    Tepper kan være vriene, men skulle jeg ha investert ville jeg for eksempel sett hos Dobag, om de har noe i jordfarger...

    Spennende og vanskelige valg dette, gleder meg til å se hva dere ender opp med!

    Ha en flott helg!

    Klem Linnette

    SvarSlett
  4. Jeg ville definitivt hatt en stooor sofa. plassert slik dere har nå, men med en ekstra del under det store bildet(og da kan du jo se utsikten og!). Vinkelsofa med chais.. Så ville jeg hatt flere småbord tror jeg. To Hay bord eller det ovale du har og ett par til lignende. Også ett stoooort teppe, korthåret liker jeg best. Hva med brun sofa og ett lyst teppe?? Eller lys grønt teppe?? Mye er mulig. Lykke til!

    mvh Kjersti

    SvarSlett
  5. Stemmer for sort sofa, sofabordet "Mono flower" fra Swedese og Peas rug i lys gråmelert fra Hay :)

    SvarSlett
  6. Hei!

    Syns det er stilig du gutser og viser frem hjemmet ditt slik det er,og hva er perfekt?Kommer jo just ann på hvem som spør.. :) Ser bowl sofabord er nevnt...Vil tro du ønsker noe hvitt evt tre finish.. linker under:

    http://www.infurn.com/images/standard/32054/--/--.jpg

    http://www.bolia.com/images/products/03-005-01/03-005-01_4771$Main.jpg


    Lykke til! Gleder meg til å se resultatet!

    SvarSlett
  7. Hei:-) jeg ville satset på en sofa fra Eilersen, se
    http://www.kiellandhome.no/images/stories/nye_produkter/mobler/eilersen/sofa/Eilersen_dacapo.jpg

    og så ville jeg plassert på veggen overfor vinduene....for å nyte den flotte utsikten:-)

    SvarSlett

Slik gjør du for å legge igjen en liten hilsen:

Hvis du ikke har Google/bloggkonto, og vil legge igjen en kommentar,
Velg "Profil" ... "Anonym" og skriv inn i tekstfeltet.
Du velger selv om du signerer med navn.

Takk for at du legger igjen et livstegn.
Sånt kommer det inspirasjon av til nye innlegg!

LinkWithin

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...